altaltaltalt
امروز : پنج شنبه ۶ ارديبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۱
  • ۲
bgnull
بررسی هوش مصنوعی و امنیت سایبری در سری‌ترین کنفرانس جهان
اجلاس سالیانه بیلدربرگ که از روز پنجشنبه در سکوت رسانه‌ای و با حضور شخصت های اقتصادی، سیاسی و چهره های دانشگاهی در اقامتگاه کوهستانی اتریش آغاز شده امروز به کار خود پایان‌‌ می‌دهد.
کنفرانس بیلدربرگ هر سال شماری از پرنفوذترین افراد را از اروپا و آمریکای شمالی گردهم‌‌ می‌آورد تا درباره مهم ترین مشکلات جهان با یکدیگر گفتگو کنند. این نشست‌ها غیررسمی است و میهمانان سوگند یاد‌‌ می‌کنند تا مباحث سری باقی بماند. خبرنگاران اجازه ورود و حضور در این کنفرانس را ندارند و در پایان آن نیز بیانیه‌ای صادر‌‌ نمی‌شود.
پایگاه اینترنتی کنفرانس بیلدربرگ هدف اصلی آن را اینگونه بیان‌‌ می‌کند: رشد و تقویت گفتگو و مباحثه. بر این اساس هیچ نتیجه مورد نظری وجود ندارد و هیچ بیانیه‌ای و قطعنامه‌ای در پایان صادر نخواهد شد و پیشنهادی به رای گذاشته نخواهد شد. کنفرانس بیلدربرگ نخستین بار در سال ۱۹۵۴ و برای بررسی مسائل عاجل و بغرنج که روابط بین اروپا و آمریکا را از خود متاثر‌‌ می‌کرد، تشکیل شد.
علت محرمانه بودن این کنفرانس آن است که شرکت کنندگان اطمینان داشته باشند‌‌ می‌توانند آزادانه سخن بگویند و نگران انتشار اظهاراتشان در رسانه‌ها نباشند. اما در عین حال محرمانه بودن باعث شده تا نظریات تئوری توطئه زمینه‌ای برای رشد داشته باشند و این گروه را متهم به برنامه ریزی برای سلطه بر جهان کنند. همچنین این کنفرانس معمولا با تظاهرات ضد سرمایه داری روبه رو‌‌ می‌شود.
امسال شصت و سومین کنفرانس بیلدربرگ طی روزهای یازدهم تا چهاردهم ژوئن در شهر «تلفس بوخن» واقع در ایالت تیرول اتریش برگزار‌‌ می‌شود. بنا بر اعلام رسانه‌ها افراد سرشناس و مقامات حاضر در کنفرانس بیلدربرگ ۲۰۱۵ موضوعات فراوانی برای گفتگو با هم دارند که از جمله آنها‌‌ می‌توان به حملات سایبری، یونان، ایران، روسیه، تروریسم، انتخابات آمریکا و انگلیس و آینده اروپا اشاره کرد.
بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی بیلدربرگ موضوعاتی که رسما به عنوان محور گفتگوهای کنفرانس امسال معرفی شده عبارتند از:
- هوش مصنوعی
- امنیت سایبری
- تهدید سلاح های شیمیایی
- مباحث اقتصادی جاری
- راهبرد اروپایی
- جهانی سازی
- یونان
- ایران
- خاور میانه
- ناتو
- روسیه
- تروریسم
- انگلیس
- آمریکا
- انتخابات آمریکا

کنفرانس بیلدربرگ
اگرچه قرار داشتن در فهرست میهمانان این کنفرانس برای یک مرتبه به معنای دعوت مجدد از فرد نیست اما برای کنفرانس امسال ۱۴۰ نفر از ۲۲ کشور جهان دعوت شده اند. هیچ قانونی برای دعوت از افراد وجود ندارد و هیچ روندی برای درخواست حضور نیست و همین طور‌‌ نمی‌توان برای حضور در این کنفرانس بلیط خریداری کرد. دعوتنامه‌ها از طریق یک کمیته فرمان به ریاست «هنری دی کاستریس» مدیرعامل گروه AXA ارسال‌‌ می‌شود.
از جمله افراد بازرگان، تاجر و ثروتمند دعوت شده به کنفرانس امسال‌‌ می‌توان به اریک اشمیت مدیرعامل شرکت گوگل، بن ون بوردن مدیرعامل شرکت نفتی رویال داچ شل، جو کایسر مدیرعامل شرکت زیمنس، دیوید مک کی رییس بانک سلطنتی کانادا، توماس اندرز مدیرعامل شرکت ایرباس و پیتر ثیل میلیارد و طرفدار مشهور سرمایه داری اشاره کرد.
از جمله سیاستمداران حاضر نیز‌‌ می‌توان به «یرون رنه ویکتور آنتون دایسیل بلوم» سیاستمدار هلندی که ریاست او بر دیدارهای منطقه یورو وی را به مرکز توجهات درباره بحران یونان تبدیل کرده بود. همچنین جرج آزبورن وزیر خزانه داری انگلیس، مارک روته نخست وزیر هلند و هاینتز فیشر رئیس جمهوری اتریش از دیگر مقامات سیاسی حاضر هستند.
از دیگر سیاستمداران‌‌ می‌توان به توماس آهرن کیل رئیس سرویس امنیتی دانمارک، جان آلن فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش، خوزه مانوئل باروسو کمیسیر اتحادیه اروپا و رئیس سابق آن، ویلیام برنز معاون سابق وزیر خارجه آمریکا و رئیس کنونی بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی، توماس دانیلون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، پرنسس بئاتریس از هلند، ریچارد پرل از موسسه آمریکایی اینترپرایزر، دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا، رابرت روبین وزیر سابق خزانه داری آمریکا، کریم سجادپور عضو بنیاد کارنگی برای صلح بین الملل، جان ساورز رئیس سابق MI-۶ اشاره کرد.
این در حالی است که علیرغم عدم حضور رسانه‌ها در کنفرانس های بیلدربرگ، «زنی مینتون بدونس» سردبیر مجله اکونومیست و «جان میکل ویث» سردبیر بلومبرگ از جمله افرادی هستند که اجازه دارند در این کنفرانس حاضر باشند. 
«ویلی کلاس» دبیرکل اسبق ناتو و از اعضای بیلدربرگ، سال ۲۰۱۰ درباره این نشست گفت: حاضران در بیلدربرگ، دستور می‌گیرند تصمیمات سیاسی و اقتصادی را که در این نشست مخفی گرفته می‌شود، اجرایی کنند. شرکت‌کنندگان در این گردهمایی معمولا ۱۰ دقیقه فرصت سخنرانی دارند و سپس خلاصه‌ای از موضوعات بحث شده را دریافت می‌کنند تا در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی تحت فعالیت خود از آن‌ها استفاده کنند. هر چند محل برگزاری، فهرست شرکت کنندگان موضوعات کنفرانس رسما منتشر می‌شود، اما مفاد نشست‌ها کاملا محرمانه است به طوری که بارها خبرنگارانی که تلاش کرده‌اند از بحث های جلسات آگاهی یابند، بازداشت شده اند.
 
نمایش بهتر در  موبایل و تبلت
یک نسخه بهینه شده از وب سایت شما برای گوشی های هوشمند


 
طراحی وب سایت
مطابق با استانداردهای جهانی


کنترل پنل TNP
طراحی وب سایت خیره کننده
سفارشی سازی آسان، بدون نیاز به مهارت کدنویسی

 
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گروه طراحی وب سایت TNP‌‌ می‌باشد
Administratorتست0987654321تبریز - فروشگاه تستیtnp-co.irtnp-co.ir - فدح-زخ.هق - صصص.فدح-زخ.هق